photo 5c946a32-05c7-48e5-8d0c-12905722613d_zps641e3b9f.jpg

Followers

Tuesday, May 31, 2011

-kawan-

salam semua pembaca...da lama aku tak update blog..citew bola pun aku da lame
tak update...korang semua pun da tahu kan MU kalah dengan BARCELONA...
hari ini aku update entri aku mengenai erti kawan....

Sahabat,kawan,membe,rakan...itu la panggilan kita bagi orang yang kenali diri kita...
tapi korang pena amik tahu tak,kaji ke,pasal erti disebalik nama kawan,sahabat,rakan,
atau membe itu...mesti tak pernah kan...aku pun tak pernah nak kaji semua tu...
tapi aku cuba nak faham apa erti kawan sebenar dalam hidup aku....
kawan ni banyak kategori sebenarnya...kawan biase,kawan baik,kawan makan kawan...
banyak...memang macam2 kawan ada dalam dunia ni...tapi kawan baik,kawan karib,kawan kamcing,kawan gila2,kawan susah senang dalam hidup...
memang susah kita nak jumpa...
tapi bila kita da jumpa...masa dan keadaan buat kita berubah...sampai la satu 
persahabatan itu teputus,terpisah...korang pena terpikir tak bila korang ade kawan..
korang nak relationship kawan tu kekal selamanya..susah senang korang bersama 
dengan kawan baik korang...semua orang nak macam itu kan...tapi dalam
dunia ni memang susah nak jumpa kawan yang macam tu....
sampai satu masa semuanya akan berubah...walaupun korang pernah berkawan baik
sebelum nie pun,bila sekali da terpisah,bila jumpa balik pun..kawan yang dulunya baik,
rapat,kamcing,semua akan berubah menjadi biase...
itulah yang kebiasaannye aku jumpa dalam hidup aku....bagi aku sekarang,kawan baik itu memang susah nak jumpe dalam hidup..kawan baik yang kekal selamanya...
memang susah nak cari...bagi aku sekarang hidup aku ni macam tak ada kawan...
hmm... aku hanya abis kan masa aku dengan kerja jer.
bila ade mase terluang aku duk umah...kalau aku keluar pun aku kuar sorang...
tengok wayang sorang2,jalan2 sorang.....dunia aku,susah senang aku...
aku sorang jer yang tahu... hmm.....
bagi aku,erti kawan yang orang selalu kata kan itu...da tak ade dalam kamus hidup aku...
aku da buang jauh2... semua orang yang kawan dengan aku kat FB,TWITTER itu...
semuanye aku anggap kawan alam maya aku saja..KAWAN.

 Nak berteman di kala duka yang mencekam
Bukan di kala senang dan bahagia saja
Umur tidak jadi masalah
Siapa saja bisa jadi sahabat
Tidak terkecuali Tuhan, dan keluarga
Sahabat kita yang paling sejati
 Hanyalah Tuhan Yang Maha Esa.
 
 

No comments: